banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

İTO Sigortacılık Meslek Komitesi, sorunları ilk ağızdan Ankara'ya iletti.

İTO Sigortacılık Meslek Komitesi, Ankara’da önemli temaslarda bulunarak, İstanbul acentelerinin sorunlarını yetkili makamlara iletme şansını buldu.

banner345
SİGORTA 22.02.2019, 11:29
İTO Sigortacılık Meslek Komitesi, sorunları ilk ağızdan Ankara'ya iletti.
banner346
banner414

Sigortahaber.com.tr - İTO Sigortacılık Meslek Komitesi, Ankara’da önemli temaslarda bulunarak, İstanbul acentelerinin sorunlarını yetkili makamlara iletme şansını buldu. Yapılan açıklamada, “İTO Sigortacılık Meslek Komitesi olarak İTO YK üyesi Levent Taş ile birlikte Hazine ve Maliye Bakanlığı Sigortacılık Müdürü Murat Kayacı, aracılardan sorumlu Daire Başkanı Şule Avcıoğlu ve Müsteşar yardımcısı Ahmet Genç’i ziyaret ederek, İstanbul acente sorunlarını kendilerine iletti. Çok güzel ve verimli görüşmelerle sektöre nasıl katma değer sağlarız , sorunları birlikte nasıl çözeriz konusunu işledik.” denildi.

İTO Sigortacılık Meslek Komitesi, Hazibe ve Maliye Bakanlığı’na acentelerin sorunları ve çözüm önerilerini içeren bir sunum yaptı. Söz konusu sunumda şu ifadelere yer verildi:

“İstanbul Ticaret Odası Sigortacılık Meslek Komitesi olarak;  sektörümüzdeki yaşanan bazı sorunlar ve çözümleri hakkındaki görüşlerimizi Sayın Müdürlüğünüz ile paylaşmak isteriz.

A-SATIŞLARIN ARTTIRILMASI, SEKTÖRÜN GELİŞTİRİLMESİ:

1-Zorunlu Sigorta çeşitliliğinin artırılması, yaygınlaştırılması ve kontrol mekanizmasının kurulması

  • Mevcut zorunlu sigortaların yenileme kontrollerinin yapılıyor olmasını teminen bir ceza/ ödül sisteminin hayata geçirilmesi yararlı olacaktır.
  • mesleki zorunlu sorumluluk sigortalarının primlerinin çok düşük olması ve hasar frekansının gün geçtikçe bozulması sektörde önemli bir sorun teşkil etmektedir.
  • Sigorta şirketleri zorunlu sigorta hasar ödemelerinde zorluk çıkartmaktadırlar , trafik hasarları eksperler tarafından tespit edilirken araç değer kayıpları da anında değerlendirilerek , isteğe bağlı halden çıkartılmalı , böylece hasar takip aracıları devre dışı bırakılmalıdır.

2- Gelişmeye yönelik önerilerimiz

  • Teminat verilmeyen iş kollarına (tekstil, kimyevi maddeler ve mobilyacılık sektörleri) teminat sağlanması için kurulması planlanan Riskli Sigortalar Havuzunun hayata geçirilmesi için yapılan çalışmalara katkı sağlamak isteriz.
  • Sigorta bilincinin arttırılması için reklam ve tanıtım çalışmalarının yapılması, sigortacılık haftasını sektörün tüm kesimleri ile birlikte eş güdümlü ve etkin bir şekilde çalışmak ve yaşamak gerektiğine inanıyoruz.
  • Acentelerin Oto sigortaları dışında, diğer branşlarda da etkin satış yapmasını teşvik etmek üzere; SEGEM üzerinden teknik ve satış becerileri eğitimleri vermek sektöre değer katacaktır.
  • Acentenin tek geliri olan Komisyon oranlarının zorunlu sigortalardan başlayarak yükseltilmesi.
  • Satış kanalları sayısı gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında çok azdır. Acenteye bağlı yasal alt satış kanallarının ’da önünün açılması gereklidir.

B- HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİ :

  • Satış kanalları arasındaki haksız rekabetin ortadan kaldırılması/önlenmesi (Banka, Broker,PTT, Özel kanunla kurulmuş yapılar, Tarım kooperatifleri) bunların tamamının aynı hükümler ve kurallar dahilinde işletilmesi ve SAİK içinde yer alması ,ancak reasürans brokerleri kapsama dahil edilmeyebilir.

  • Komisyon iadesi, aşırı promosyon, sigorta şirketlerinin yaptıkları tarifelerin delinmesine, ikincil piyasa oluşmasına ve sektörde güven duygusuna zarar vermektedir. Bu konuya ilişkin bir genelge ile yaptırım uygulanmasının sağlanması ve ayrıca etik kuralların ön plana çıkartılması.
  • Yasal olmayan şekilde yapılan iş paylaşımları, şifre ve program paylaşımları ile sigorta acentesi olmayan, merdiven altı sigortacılarla ciddi bir mücadele başlatılması, illegal yazılım şirketleri ile bu yazılımları kullanan, kullandıran kişi ve kurumlara  ağır cezalar ihdas edilmesi.

C- MEVZUATTAN GELEN SORUNLARIMIZ :

  • Sektörde yaşanan ve acentelerin kapanmasına sebep olan haksız fesihlerin ortadan kaldırılması ve iki tarafında haklarının korunduğu tek tip acente sözleşmesi düzenlenmesinin istişare edilerek, ivedi olarak hayata geçirilmesi için çalışmaların yapılması,
  • Kişisel verilerin korunması kanunu dahilinde, sigorta şirketleri, ek sözleşme hazırlayarak acentelere baskı yoluyla imzalatmaktadırlar. Bu sözleşmeler,  acentelerin birçok hukuki haklarını elinden alan sözleşmeler olması nedeniyle;  büyük sorunlar yaşanmaktadır.
  • Bu konuda tüm taraflarca bir çözüm arayışına gidilmesi, sözleşmelerin tek tip hle getirilmesi,

Kefalet Sigorta poliçeleri ilgili mevzuat gereği kamu kurumları ve ihale yönetmelikleri dâhilinde teminat olarak kabul edilmesi gerekirken bazı kamu kurumları tarafından söz konusu poliçeler teminat olarak kabul edilmemektedir. B u nedenle yaşanan sorunun giderilmesi adına tüm kamu kurumlarına konuya ilişkin bilgilendirme yapılması,

  • Sigorta Acenteleri Yönetmeliği, 9. Maddesinde şube açmaksızın, sadece mesafeli satış yapmak isteyenler için malvarlığı/sermaye koşulu 300.000.-TL olarak belirlenmiştir. Ancak, tüm alt yapıyı sigorta şirketlerinin kurması ve acenteler kendi web sayfalarına belli teknik uygulamalarla sigorta şirketlerinin web satış modüllerini; Başkaca bir ekleme çıkartma yapmadan eklemeleri halinde sermaye şartından ari kılınması,
  • Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelikte iyileştirme talebimiz; Zaman kazanılması, maliyetlerin düşürülmesi, hızlı iletişim ve en önemlisi enerji verimliliği sağlanması açısından poliçe ve bilgilendirmelerin elektronik posta ile gönderilmesi yaygın bir uygulama olmaya başlamıştır. Bu çerçevede bilgilendirme yönetmeliği dahilinde meslektaşlarımızın yanlış uygulamalara düşmemesi bakımından bir görüş ve/veya genelgeye ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.
  • Aracılar; mevzuata uygun iş paylaşımlarında, kazanılan komisyonları da paylaşmaktadırlar. Paylaşılan bu komisyonlar BSMV’ne maruz kalmış gelir oldukları için bu defada KDV tatbik edilmeden bir belge düzenine geçilmesi talebimizdir.

Yukarı da kaleme aldığımız sorunların çözümünü sayın Müdürlüğünüzden arz eder, her türlü destek çalışma içinde olacağımızı da beyan ederiz.”

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
14°
kapalı
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 23 46
2. Trabzonspor 22 45
3. Galatasaray 23 45
4. Sivasspor 23 45
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 23 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Gençlerbirliği 23 27
11. Antalyaspor 23 25
12. Malatyaspor 22 24
13. Denizlispor 23 24
14. Çaykur Rizespor 22 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 23 20
17. Kasımpaşa 23 19
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 24 48
2. Erzurum BB 24 42
3. Adana Demirspor 24 40
4. Bursaspor 23 39
5. Fatih Karagümrük 24 37
6. Akhisar Bld.Spor 24 35
7. Ümraniye 24 35
8. Altay 23 34
9. Keçiörengücü 23 32
10. Menemen Belediyespor 24 32
11. Balıkesirspor 23 31
12. Giresunspor 23 28
13. İstanbulspor 22 27
14. Altınordu 24 27
15. Osmanlıspor 24 21
16. Adanaspor 24 18
17. Boluspor 23 17
18. Eskişehirspor 24 16
Takımlar O P
1. Liverpool 27 79
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. M. United 27 41
6. Tottenham 27 40
7. Sheffield United 27 40
8. Wolverhampton 27 39
9. Arsenal 27 37
10. Burnley 27 37
11. Everton 27 36
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 27 24
19. Watford 27 24
20. Norwich City 27 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Atletico Madrid 25 43
4. Sevilla 25 43
5. Getafe 25 42
6. Real Sociedad 24 40
7. Villarreal 25 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 25 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 25 30
15. Real Valladolid 25 29
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 25 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@