banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

RS Servis yönetim kurulu başkanı Ünal ÜNALDI, Sabah.com.tr'ye konuk oldu.

banner345
SİGORTA 25.09.2019, 13:34
RS Servis yönetim kurulu başkanı Ünal ÜNALDI, Sabah.com.tr'ye konuk oldu.
banner346
banner414

RS Servis'in kuruluş öyküsünden ve amacından kısaca bahseder misiniz?

Ünal Ünaldı: Babam 1963'te kaportacı çırağı olarak başlamış. 1984'te kendi dükkanını açmış ve 1994'ten itibaren Ankara'da Skoda'nın yetkili servisi oldu. Skoda Favorit'lerin çok satıldığı dönemde babam da finansal büyümesini sürdürdü. 2001 krizinde Skoda yeniden yapılanmaya girdi ve plaza dönemini başlattı. Ancak plaza kurmak çok maliyetli olduğu için Skoda yetkili servis sözleşmesi sona erdi. 2001'de inşaat mühendisliğinden mezun oldum. Ekonomik krizin etkileri hissedilirken ben de işsiz kalmamak için babamdan işlerini devraldım. O dönemlerim sanayide geçti. Kriz döneminde mekanik onarım azalıyor ama kaporta etkilenmiyordu. Ben de sigorta şirketleriyle anlaşma yaparak kaporta ve boya işlerine girmek istedim. Kapısını çaldığım tüm sigorta şirketleriyle kolayca anlaşma yaptım. O dönemde bir Opel Vectra geldi. Aracın alüminyum motor kaputunda ceviz büyüklüğünde bir göçük vardı. Kaynak yapmak çok zor olduğu için komple değişmesi gerekiyordu. Ben alüminyumun düzeltilmesi ile ilgili araştırmalar yaptım. Göçüklerin boyasız düzeltildiğini ve alüminyum ile ilgili kaynak yapma teknolojisini gördüm. Ben de alüminyum tamiri konusunda uzmanlaşmak istedim. Aile şirketinden ayrılarak İstanbul'a geldim. Ardından Türkiye seyahatine çıkarak RS Radyatör isimli bir firma kuracağımdan ve alüminyum parça onarımını yapacağımdan bahsettim. Radyatör, kaput, jant, klima parçaları alüminyumdan üretiliyor ve bayilere biz de alüminyumda uzmanlaşacağız dedim.

27 bayi ile yola çıktım. Sigorta şirketleriyle bir araya gelerek alüminyumun tamir olabileceğini canlı olarak anlattım. Mayıs 2009'da ilk toplantıyı yaptık. 3 yıl içerisinde büyük yol kat ettik ve Mayıs 2012'de sigorta şirketleri, alüminyum onarımını bize yönlendirmeye başladı. Alüminyumda büyük yol kat ettikten sonra 2012'de mini onarımla yeni bir yola giriştik. Bu konuda kurumsal servis olmak istiyorduk ve bu işin teknik alt yapısını kurmak ve yazılım yapmak içim hem çok para, hem de insan kaynağı gerekiyordu. Bu konuda Kıbrıs'ı pilot bölge seçtik ve Lefkoşe'de bir yer kiralayıp yatırımı yaptık. Temmuz 2012'de Lefkoşe'de faaliyete geçtikten sonra 2013'te Türkiye'de hizmet vermeye başladık. Aradaki sürede bütün bayileri kurumsallaştırmak istedik ve yılsonuna kadar bayiler gerekli formata uyum sağladılar. 1 Ocak 2013'ten itibaren sigorta şirketleriyle görüşmeye başladık. Aralık 2013 sonunda ilk anlaşmayı yaptık. Mini onarımda istediğimiz karlılığı yakalayamadık ama marka bilinirliğimiz oldu. 2017'de, benim esas uzmanlık alanım olan hasar onarımına başladık. 2017'den itibaren hasar onarımı, mini onarım ve mobil onarım hizmetleri veriyoruz. 2018'de de boya koruma ve temizlik sistemlerine başladık. Titiz müşterilerin yer aldığı bu alanda araçlar için oto bakım paketleri sunmaya başladık. Yurt dışından bir yatırım fırsatı geldi ve Mayıs 2018'de Çek Cumhuriyeti'nde (Çekya'da) bir yer açtık.

Kaç noktada hizmet veriyorsunuz?

Ünaldı: Türkiye'de 57 noktada servis hizmeti veriyoruz. Buna ek olarak Çekya, Lefkoşe ve Magosa'da bir servisimiz var. Türkiye'deki 57 servisin 7 tanesi kendi servisimiz, 50 tanesi franchising. Kendi servisimizin üçü İstanbul'da, diğerleri Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa'da. Markalaşmanın artması, müşteri memnuniyetinin yüksek tutulması ve sigorta şirketlerinin büyük şehirlere öncelik tanımasından dolayı büyük şehirlerde kendi servislerimizi kurduk. Ekim ayı başında İstanbul Maltepe'deki yeni yerimize taşınacağız.

Türkiye'de çok fazla trafik kazası oluyor ve kaporta hizmetlerinde yetkili servisler, özel servisler ve tamirhaneler var. Bunlar, boya, kaporta veya mini onarım konularında uzmanlaşarak ayrılacak mı?

Ünaldı: Avrupa'da olduğu gibi Türkiye'de de uzmanlık konuları ayrışmalı. Yetkili servisler boya ile kaportayla uğraşmıyor, mekanik ve satışa odaklanmış durumda. Kendilerine gelen hasarlı araçları anlaştıkları servislerde yaptırarak giderleri azaltıyorlar. Özel servislere gelen araçlar onlar için yeterli oluyor. Bu sayede özel servislerde de kalite standartları artıyor. Ancak bu noktada distribütörlerin plaza baskısından vazgeçmesi gerekiyor. Kaporta konusunda esnek olmaları gerekiyor. Buna karşılık özel servislerin kurumsallaşması da şart. Aslında her ilde de kurumsallaşmış servisler var. Ben de kurumsallaşmış özel servislerin haklarını savunmak için TOSEF'i (Tüm Oto Servisleri Federasyonu) kurdum. Aslında kurumsal özel servisler hep eziliyorlar. Bu alanda yatırım yaptılar, müşteri memnuniyeti hedefini tutturmaya çalıştılar, kurumsal standart yakalamaya çalıştılar. Ancak Türkiye'de hasar ekspertizinin standardı olmadığı için ufak servisler de kurumsal özel servislerle aynı işçilik tutarını alıyorlar. Bu da rekabette düzensizliğe neden oluyor. Mesela eksper, tamirciye de kurumsal özel servise de 250 TL onarım masrafı yazdığında tamirci ayakta kalabiliyor ama kurumsal özel servis zarar ediyor. Biz de TOSEF'i kurarak kurumsallaşmış özel servisleri aynı çatı altında toplayalım dedik. Buradaki amacımız 250 TL yazılan onarım masrafını 500 TL'ye çıkartmak yani sigortalara savaş açmak değil.

Amacımız, kurumsal özel servislerin yaşamaları için güç birliği kurmak, yeni projeler üretmek, satın alma maliyetlerini düşürmek, ortak satın alma platformları oluşturmak, sigortalarla kurumsal özel servis anlaşmaları yaparak müşterileri çekip iş adedini arttırmak ve hayatta kalabilmelerini sağlamak için bu yola çıktık. Kasım 2018'de TOSEF'i kurduk ve önemli bir yol kat ettik. 675 üyeye ulaştık, yıl sonunda üye sayımızın 1.000'e ulaşmasına kesin gözüyle bakılıyor. TOSEF, 10 dernekten oluşuyor. Bu dernek merkezleri, Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Samsun, Trabzon'da yer alıyor. Bu sayede 81 şehre ulaşabiliyoruz. En son yaptığımız genel kurulda bir şirket kuralım, herkes 10.000 TL versin üye olsun dedik. Ortak satın almaları bu şirket üzerinden yapalım. Mesela boyayı 300 TL'ye alıyorsak ortak olarak 200 TL'ye alalım. Gerekiyorsa 1000 servisin satın alma gücüyle masaya oturalım, hatta yurtdışından yedek parça ithal edelim. Hasarlı araçlardaki parça değişimlerini kendi stoklarımızdan yapalım ve servislere ek gelirler elde edelim dedim. Böyle karar alarak şirket kurma çalışmalarına başladık. 3-5 yıl içinde TOSEF, Türkiye'de çok büyük bir güç haline gelecek.

Sanayideki ustalar ne olacak?

Ünaldı: Sanayideki dükkanlar yine hayatlarına devam edecek. Çünkü farklı müşteri kitlelerine sahibiz. Mesela ben RS Servis'e taksi, çok eski otomobil veya ticari araç almıyorum. Bu araçlar sanayiye gidecek çünkü bizim bir odaklanmamız var. TOSEF de kasko ve trafik sigortası hasarlı araçlara odaklanıyor. Bu araçlar da sanayiye de gidiyor ama bunlar 10 yaşın üzerindeki araçlar oluyor. Bizim hedefimiz 0-10 yaş aralığı. Zaten sektörde 0-3 yaş arası yetkili servis, 3-10 yaş özel servis ve 10 yaş üstü de tamirhanedir. Hatta hazinedeki sigorta hasar onarım mevzuatı da bu şekildedir. 0-3 yaşta orijinal parça, 3-10 yaşta belgeli eşdeğer parça, 10 yaş ve üstünde yan sanayi parçası kullanabilirsin der. Aslında gayri resmi sınıflandırma burada da kendi gösteriyor.

Yan sanayi parçalarda da sahte ve düşük kaliteli parçalar var. Bu konuda neler yapacaksınız?

Ünaldı: Yedek parça konusunda kalıplarda bile sorun çıkabiliyor. Mesela gelen parçanın montaj noktaları birbirini karşılamıyor ya da kalıp yerine oturmuyor. Bu noktada biz TOSEF olarak yedek parçaları değerlendireceğiz. Bir yazılım yoluyla servisler parçaları değerlendirecek. Mesela Opel Astra için bir markanın çamurluğu uygun değilse sistemde uygun değil kaydı olacak ve tüm servislerde de onaysız olduğu belirtilecek. Ancak bu markanın ürünü diğer araçta sorunsuzsa, sadece sorunlu olan işlem görecek. Bu noktada onay verdiğimiz parçalardan onarım yapmamız gerekiyor. Sigorta şirketlerine de bu konuyu anlatıyoruz.

TOSEF sahte parça kullanımının önüne geçecek mi?

Ünaldı: Beşinci kalite yan sanayi parçalarını biz servis olarak da TOSEF olarak da kullanmadık ve iade ettik. Bugünden sonra da kötü kaliteli parçaları iade ederiz. Yedek parça konusunda TOSEF, OYDER ve diğer kuruluşlar bir araya gelerek düşük kaliteli parçaların sistemden çıkarılması gerekiyor. Bu konuda mevzuatlar var ve yüzde 20'sinin de yerli olması gerekiyor. Biz TOSEF olarak kaliteli parça ve yerli üreticiyi destekliyoruz.

Kaynak: Sabah.com.tr

.

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
11°
açık
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@