banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Sigorta sektörü geleceğe umutla bakıyor

HDI Sigorta Genel Müdürü Hancıoğlu, 2018 yılının Türkiye için hem sosyal hem de ekonomik açıdan oldukça yoğun geçtiğini belirterek, böylesi bir ortamdan sektörün de etkilemesinin kaçınılmaz olduğunu vurguladı.

banner345
SİGORTA 10.01.2019, 01:57
Sigorta sektörü geleceğe umutla bakıyor
banner346
banner414

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, sigorta sektöründeki büyüme eğilimine işaret ederek, "Geçmişte zor dönemlerde sigorta sektörü çok daha fazla daralıyordu. Sigorta sektörünün ekonomideki yerinin giderek güçlendiğini, müşterilerin daha da bilinçlendiğini ve böylesi dönemlerde sigortaya daha çok ihtiyaçları olduğunu anladıklarını, şirketlerimizin de geçmiş tecrübelerden edindikleri kazanımlarla bu dönemleri daha güçlü atlattıklarını görmekteyiz." dedi. 

Hancıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2018 yılının Türkiye için hem sosyal hem de ekonomik açıdan oldukça yoğun geçtiğini, bunların etkisinin de hala devam ettiğini belirterek, böylesi bir ortamdan sektörün de etkilemesinin kaçınılmaz olduğunu vurguladı.

Her şeye rağmen Türkiye ekonomisinin ilk üç çeyrekte reel büyümesini sürdürdüğünü ifade eden Hancıoğlu, şunları kaydetti:

"2018'in ekim sonu üretim verilerine baktığımızda, sektörün nominal olarak yüzde 18 büyüdüğünü görmekteyiz. Bizim faaliyet gösterdiğimiz hayat dışı sektör toplamı ise yüzde 20 büyüme göstermiştir. Enflasyondan arındırılmış reel büyümeye bakacak olursak hayat dışı sektörde yüzde 4 (toplam da yüzde 6 daralma) daralma görülmektedir. Bu daralma böylesi bir ortamda bizi karamsarlığa itmiyor. Geçmişte böylesi zor dönemlerde sigorta sektörü çok daha fazla daralıyordu. Sigorta sektörünün ekonomideki yerinin giderek güçlendiğini, müşterilerin daha da bilinçlendiğini ve böylesi dönemlerde sigortaya daha çok ihtiyaçları olduğunu anladıklarını, şirketlerimizin de geçmiş tecrübelerden edindikleri kazanımlarla bu dönemleri daha güçlü atlattıklarını görmekteyiz."

Hancıoğlu, sigorta sektörünün artık zor dönemlere çözüm üretebilen bir sektör haline geldiğini aktararak, "Dolayısıyla 2019 ve 2020 yılları, hem global hem ülkemiz açısında zor geçecek gibi görünse de sektörümüzün bundan derin yaralar almayacağını düşünüyorum. Nominal büyümesine devam edeceği kaçınılmaz ancak reel anlamda en azından 2019 yılında bir küçülme yaşanabilir ki bunun da sınırlı olacağını düşünüyorum. 2020 için ise bizim gibi dinamik bir ülkede şimdiden bir şey söylemek çok gerçekçi olmayabilir. Ben 2019 yılını çok sert geçirmezsek 2020 yılında sektörümüzün tekrar reel büyümeyi yakalayacağına inanıyorum." diye konuştu.

Yeni ürünler geliyor

Ceyhan Hancıoğlu, son yıllardaki verilere bakıldığında, kişi başına düşen prim miktarının 165 dolar seviyelerine çıktığını, 2018 verileri açıklandığında bir miktar daha düşebileceğini ifade ederek, genç sigortalılık oranının düşük olduğu gelişmekte olan toplumlarda bu verilerin daha hızlı artmasının beklendiğini kaydetti.

HDI Sigorta'nın çoklu ürün ve çoklu dağıtım kanalı yapısına sahip bir şirket olarak (multiline) elementer branşlardaki (hayat dışı sigorta sektöründe) tüm ürünleri müşterilerine eksiksiz sunduğunu bildiren Hancıoğlu, şöyle devam etti:

"Oto ve oto dışında sektörün ana ürünleri olan her ürünü müşterilerimizin hizmetine sunmuş ve sürekli bu ürünleri günün koşullarına ve müşteri ihtiyaçlarına göre geliştirip sunmaya devem ederken, tabii ki yeni ürünleri de devreye alıyoruz. 2018 yılında da her yıl olduğu gibi müşterilerimizin, sektörün ihtiyaç duyduğu yeni ürünlerimizi devreye aldık. Ekonomik çözümler ile sisteme girmek isteyen müşteriler için Avantajlı Kasko, trafik ürünü ile kasko ürününü birlikte daha uygun satın alma isteği olan müşteriler için TrafiKasko, sağlık sigortası maliyetleri nedeniyle özel sağlık sigortası satın alamayan SGK’lı müşteriler için Tamamlayıcı Sağlık Sigortası bunlardan bazıları... 2019'da bunlara yenilerini eklemeye devam edeceğiz. Örneğin, kullanımda olan ve yeni satılan cep telefonları için CepteGüvence ve 2. el oto satışlarında Araç Garanti Sigortası, Kritik Hastalıklar Sigortası ürünleri gibi ürünleri de sigorta yaygınlığını artırabilmek için planlamaya başladık."

Trafik sigortasında serbest tarife beklentisi devam ediyor

HDI Sigorta Genel Müdürü Hancıoğlu, Türkiye'de sigorta sektörünün uzun yıllardır ana gündem maddelerinin başında gelen trafik sigortasının, maalesef hala ana gündem maddesi olma pozisyonunu koruduğuna işaret ederek, hayat dışı prim üretiminin yaklaşık yüzde 34’üne sahip bu branşın ister istemez gündemi de belirlediğini söyledi.

Son yıllarda yapılan düzenlemeler ile bir miktar bu zararların önüne geçilmiş olmakla birlikte, hala sektörde bu branşta sorunların devam ettiğini aktaran Hancıoğlu, "Kurulan havuz sistemi ve tavan fiyat uygulamaları sektöre nefes aldırsa da özellikle şirketlerin serbest tarife beklentisi hala devam etmektedir. 2018 yılında beklenen derecede fiyat artışlarının ertelenmiş olması 2018 yılının yine zararla kapanacağı yönünde beklentileri artırmaktadır. 2019’un ilk çeyreğinde seçim olması nedeniyle bir fiyat artışı olmayabileceği öngörüsü de sektörde dile getirilmekte ve bunun da olumsuz sonuçlar doğuracağı ifade edilmektedir. Dolayısıyla hem bahsettiğimiz yapısal sorunlar hem de beklenen fiyat artışlarının gecikmiş olmasından dolayı sektörün, beklentilerinin gerisinde kaldığını söyleyebiliriz." diye konuştu.

Hancıoğlu, Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemi'nin kurulduğu dönemden sonra (2000’li yılların başları) hayat sigortaları satışının oldukça gerilediğini ifade ederek, "Hayat şirketleri zaman zaman buradaki durgunluğu aşmaya yönelik çeşitli stratejileri ve ürünleri devreye almalarına rağmen çok hareketlenme maalesef olmamıştır. Büyüme rakamlarına baktığımızda kimi yıllar çok ciddi büyümeler görsek de bunlar baz rakamın çok küçük olmasından kaynaklanan büyümelerdir ki dünyadaki gelişmiş ve gelişmekte olan pazarlarla karşılaştırdığımızda ülkemizde çok küçük rakamları konuştuğumuzu görmekteyiz. Aynı durum ferdi kaza sigortaları için de geçerlidir. Bu ürün daha çok şirketlerin zorlaması ile satılan bir ürün olarak önümüze çıkmakta olup daha çok kampanya ve benzeri etkinlikler aracılığıyla başka ürünlerin yanında Bundle Ürün (Paket Ürün, Birlikte Satılan Ürün) olarak ve benzeri yöntemlerle satılmaktadır." şeklinde konuştu.

Kaynak : Anadolu AJANSI

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
18°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 23 46
2. Trabzonspor 22 45
3. Galatasaray 23 45
4. Sivasspor 23 45
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 23 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Gençlerbirliği 23 27
11. Antalyaspor 23 25
12. Malatyaspor 22 24
13. Denizlispor 23 24
14. Çaykur Rizespor 22 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 23 20
17. Kasımpaşa 23 19
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 24 48
2. Erzurum BB 24 42
3. Adana Demirspor 24 40
4. Bursaspor 23 39
5. Fatih Karagümrük 24 37
6. Akhisar Bld.Spor 24 35
7. Ümraniye 24 35
8. Altay 23 34
9. Keçiörengücü 23 32
10. Menemen Belediyespor 24 32
11. Balıkesirspor 23 31
12. Giresunspor 23 28
13. İstanbulspor 22 27
14. Altınordu 24 27
15. Osmanlıspor 24 21
16. Adanaspor 24 18
17. Boluspor 23 17
18. Eskişehirspor 24 16
Takımlar O P
1. Liverpool 27 79
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. M. United 27 41
6. Tottenham 27 40
7. Sheffield United 27 40
8. Wolverhampton 27 39
9. Arsenal 27 37
10. Burnley 27 37
11. Everton 27 36
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 27 24
19. Watford 27 24
20. Norwich City 27 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Atletico Madrid 25 43
4. Sevilla 25 43
5. Getafe 25 42
6. Real Sociedad 24 40
7. Villarreal 25 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 25 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 25 30
15. Real Valladolid 25 29
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 25 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@