banner437

banner410

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner465

Sigortacılık sektöründe “Tasarım Odaklı Düşünme” dönüşümü

Gerçekleştirdiği etkinliklerle sektörlerin inovatif dönüşümüne destek veren ArtBizTech, sigortacılık sektörüne özel olarak Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisini kullanan bir workshop düzenledi. Yapılan çalışmalarla elde edilen içgörüler, sektörün yenilikçi çözümler geliştirmesine ışık tuttu.

banner345
SİGORTA 24.09.2019, 19:03
Sigortacılık sektöründe “Tasarım Odaklı Düşünme” dönüşümü
banner346
banner414

Gerçekleştirdiği etkinliklerle sektörlerin inovatif dönüşümüne destek veren ArtBizTech, sigortacılık sektörüne özel olarak Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisini kullanan bir workshop düzenledi. Yapılan çalışmalarla elde edilen içgörüler, sektörün yenilikçi çözümler geliştirmesine ışık tuttu.

Gerçekleştirdiği seminer, workshop ve eğitimlerle iş dünyasının daha yenilikçi ürün ve hizmetler geliştirmesine katkıda bulunan inovasyon danışmanlığı firması ArtBizTech, sigortacılık sektörüne yönelik olarak düzenlediği workshoplarla sektörün inovatif dönüşümüne destek veriyor. Zorunlu deprem sigortası, bireysel emeklilik sistemine gelen devlet desteği, artan tüketici farkındalığı gibi gelişmelerle Türkiye’de büyüme trendinde olan sigortacılık sektörü, büyümeyi sürekli kılmak ve farklı hizmetler yaratarak rekabet gücünü artırmak adına ArtBizTech’in, “Tasarım Odaklı Düşünme” adı verilen “Design Thinking” metodolojisini kullanıyor.

Gençlerin sigortalanması için yaratıcı çözümler

Gerçekleştirdiği etkinliklerle önde gelen birçok sektöre Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinden yararlanma fırsatı sunan ArBizTech, geçtiğimiz günlerde sigortacılık sektörüne özel bir workshop düzenledi. Bu kapsamda, daha fazla gencin sigortacılık çözümlerini tercih etmesi adına gençleri de işin içine katan bir yöntem izleyen ArtBizTech, yanı sıra sigortacılığa özgü ürün geliştirme güçlüklerini de gözeten ve sektörün temel sorunlarını adresleyen bir çalışma gerçekleştirdi.

Sigortacılık sektörünün temsilcileri ve gençlerle gerçekleştirdikleri workshopa ilişkin bilgileri aktaran ArtBizTech Tasarım Odaklı Düşünme Danışmanı ve Tasarımcı Nurseli Yorgancı Ceylan, birçok yasal düzenlemeye tabi olan sektörün kendine özgü dinamiklerini göz önünde bulundurarak çalışmaya başladıklarını ifade etti. Ceylan, “Sigortacılık sektörü pazardaki değişimler nedeniyle sürekli dinamik kalmak zorunda. Ancak bir yandan da iş süreçleri denetimindeki sıkılık ve hata riskine karşı alınan önlemlerdeki yoğunluk, çalışanlarda yeniliklere karşı istemsiz bir direnç oluşturuyor. İnovatif fikirlerin regülasyonlara takılarak uygulamaya geçirilememesi ise, kurum içinde motivasyon düşüklüğüne yol açabiliyor. Bu durumda yeni bir iş modeli, hizmet ya da ürün tasarlamak için aynı süreçleri tekrarlamak yerine, hızlıca ‘süreç iyileştirme’ operasyonları kurgulanarak verim elde etmeye çalışılıyor” dedi.

Tasarım Odaklı Düşünme’yle gelen dönüşüm

Tasarım Odaklı Düşünme metodolojisinin tam da bu noktada devreye girdiğini kaydeden Ceylan, uyguladıkları yöntemin temel sorunları çözmekle kalmayıp aynı zamanda motivasyonu düşen ekiplere disiplinler arası ve pozitif bir çalışma alanı yarattığını dile getirdi. Arzu edilen gerçek dönüşümün bu şekilde hayata geçtiğini vurgulayan Ceylan, “Farklı birimlerden ve pozisyonlardan bir araya gelen ekibin çalışmaları sonucu ortaya çıkan çözümler, yalnızca bir kişinin ya da grubun değil tüm şirketin oluyor ve çok daha rahat bir şekilde benimseniyor, uygulamaya geçiriliyor” şeklinde konuştu.

Sanatsal düşünme pratiğinden doğan yaratıcılık

Ceylan’ın verdiği bilgilere göre ArtBiztech, workshop öncesinde çalışmalar gerçekleştirerek hedef kitle olan gençlerin günlük rutinleri ve ihtiyaçlarını daha iyi anlama, sigorta sektörüne karşı duruşlarını ve fikirlerini öğrenme fırsatı yakaladı. Saha çalışmalarının ardından tüm veriler bir araya toplanarak, görselleştirmelerle okunabilir içgörüler haline getirildi ve workshop buna göre hazırlandı. Salondaki çalışma kapsamında “Affinity Diagram”, “Empathy Mapping”, “Mind Mapping” gibi tekniklerle yeni içgörüler yakalanmış oldu. Ortaya çıkan fikirler “uygulanabilirlik” ve “katacağı değer” eksenlerinde değerlendirilerek öne çıkan fikirler, prototiplenmek üzere katılımcılarla birlikte seçildi. “Low Fidelity Prototyping” yöntemiyle prototipleme çalışması yapıldıktan sonra son olarak değerlendirme aşaması gerçekleştirildi. İki günlük workshop, ortaya çıkan içgörüler, üretilen fikirler ve alınan eleştirilerle birlikte sonlanmışken ArtBizTech ekibi tüm bu süreçte hiçbir noktayı atlamadan workshop sonrası raporunu hazırladı.

İnovasyon çalışmalarına en çok ihtiyaç duyulan sektörlerden biri olan sigortacılık sektörü, ArtBizTech tarafından derlenen sanatsal düşünme pratikleri ile zenginleştirilen, sağ beyin yetkinliklerini geliştirerek ortaya daha yaratıcı fikirler çıkaran bir workshop kazandı.

ArtBizTech Hakkında

İnovasyon danışmanlığı alanında hizmet veren ArtBizTech, workshop, seminer ve eğitimleriyle firmaların daha yenilikçi fikirler geliştirmelerine destek oluyor. Çalışmalarında Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) ve Artful Thinking (Sanatsal Düşünme) metodolojilerini temel alıyor. İş ve teknoloji, tasarım, psikoloji ve sanat gibi farklı alanlardaki profesyonellerden oluşan multidisipliner ekibin misyonu, sanatı iş ve teknoloji dünyasıyla bir araya getirerek, Türkiye’de “inovasyon” kavramına derinlik kazandırabilmek. ArtBizTech’in Amazon.com üzerinden Amerika, Fransa ve Japonya gibi ondan fazla ülkede okuyucularıyla buluşan “Design Thinking Methodology Book” ve “Artful Thinking” isimli iki kitabı bulunuyor.

ArtBizTech ayrıca, hem iş ve teknoloji dünyasını yeni fikirlerle beslemek hem de Türkiye’de ve dünyanın farklı ülkelerinde yapay zeka, büyük veri, robotlar ve genetik gibi inovatif ve bilimsel unsurları kullanarak sanatsal çalışmalar yapan gençleri görünür kılmak amacıyla, bang. Prix isimli bir program yürütüyor. Bu program dahilinde güzel sanatlar, mühendislik, tasarım, biyomedikal gibi farklı disiplinlerden herkesin inovasyona ilham veren projelerini destekliyor; farklı mekanlardaki sergileriyle, bu inovatif sanat evrenini daha çok kişiye ulaştırıyor.

Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
21°
az bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 31 66
2. Trabzonspor 31 62
3. Sivasspor 31 54
4. Beşiktaş 31 53
5. Galatasaray 31 52
6. Alanyaspor 31 51
7. Fenerbahçe 31 50
8. Gaziantep FK 31 41
9. Göztepe 31 39
10. Antalyaspor 31 38
11. Kasımpaşa 31 36
12. Gençlerbirliği 31 33
13. Malatyaspor 31 32
14. Denizlispor 31 32
15. Çaykur Rizespor 31 32
16. Kayserispor 31 31
17. Konyaspor 31 30
18. Ankaragücü 31 26
Takımlar O P
1. Hatayspor 32 60
2. Erzurum BB 32 56
3. Adana Demirspor 32 55
4. Bursaspor 32 55
5. Akhisar Bld.Spor 32 54
6. Fatih Karagümrük 32 53
7. Altay 32 51
8. Ümraniye 32 44
9. Keçiörengücü 32 44
10. Giresunspor 32 44
11. Menemen Belediyespor 32 42
12. İstanbulspor 32 37
13. Balıkesirspor 32 35
14. Altınordu 32 33
15. Boluspor 32 30
16. Osmanlıspor 32 27
17. Adanaspor 32 21
18. Eskişehirspor 32 12
Takımlar O P
1. Liverpool 34 92
2. Man City 34 69
3. Chelsea 34 60
4. Leicester City 34 59
5. M. United 34 58
6. Wolverhampton 34 52
7. Sheffield United 34 51
8. Arsenal 34 50
9. Tottenham 34 49
10. Burnley 34 49
11. Everton 34 45
12. Southampton 34 44
13. Newcastle 34 43
14. Crystal Palace 34 42
15. Brighton 34 36
16. West Ham 34 31
17. Watford 34 31
18. Bournemouth 34 28
19. Aston Villa 34 27
20. Norwich City 34 21
Takımlar O P
1. Real Madrid 35 80
2. Barcelona 35 76
3. Atletico Madrid 35 63
4. Sevilla 35 63
5. Villarreal 35 57
6. Getafe 35 53
7. Real Sociedad 35 51
8. Valencia 35 50
9. Granada 35 50
10. Athletic Bilbao 35 48
11. Osasuna 35 45
12. Levante 35 43
13. Real Betis 35 41
14. Real Valladolid 35 39
15. Eibar 35 36
16. Celta de Vigo 35 36
17. Deportivo Alaves 35 35
18. Mallorca 35 32
19. Leganés 35 29
20. Espanyol 35 24
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@