banner206
banner156

Sigortacılıkta Dijital Dönüşüm Ne Kadar Önemli?

banner209

Son dönemlerin popüler kavramı olan dijital dönüşüm, aklımıza gelebilecek her iş alanında karşımıza çıkıyor. Peki tam olarak nedir bu dijital dönüşüm?

Sigortacılıkta Dijital Dönüşüm Ne Kadar Önemli?
banner147

Nedir bu dijital dönüşüm dedikleri?

Son dönemlerin popüler kavramı olan dijital dönüşüm, aklımıza gelebilecek her iş alanında karşımıza çıkıyor. Peki tam olarak nedir bu dijital dönüşüm?

Şöyle ki, günümüzün hızla gelişen ve değişen teknolojisine ayak uydurmak için markaların dijital unsurlardan faydalanarak yenilikçi bakış açısı ile kurumsal uyarlama; yani bir diğer anlamda markanın dijital çemberde değişim ve adapte sürecidir. Dijital dönüşüm, yalnızca internet uygulamalarında yeni teknolojiler kullanmak, mobil uygulama geliştirmek veya kurumsal olarak sosyal medyanın tüm mecralarını daha aktif kullanmak değildir. Aksine her alan için farklı strateji ve uygulama isteyen, tek bir çözümü olmayan geniş yelpazeli bir kavramdır.

Özellikle son yıllarda dijital dönüşümün iş hayatındaki yeri azımsanmayacak kadar fazladır. Günümüzde sağlıktan üretime, gıdadan turizme pek çok farklı sektörde kaçınılmaz bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bu yazımızda sizler için sigorta sektörünü ele aldık.

Sigorta sektörü bilindiği üzere daima insanı koruma amacı güden ve insan hayatına fayda sağlayan bir yapıdadır. Özellikle insanlar ile bu denli yakın temas halinde olan bir sektörün dijital dönüşüm ile iç içe olması kaçınılmaz bir gerçek.

banner208
Sigorta sektöründe dijital dönüşüm…

Her geçen gün gelişen teknoloji, müşteri ihtiyaçları, iş modellerinde olan gelişmeler dijital dönüşüm kavramını sigorta sektöründe önemli bir yere taşıyor. Aslına bakarsanız bunun sebebi yalnızca sağladığı yüksek kar değil. Teknoloji ile paralel hızda ilerleyen rekabet, fiyatların şeffaflaşması, müşterinin alım gücü ve online itibarın değer kazanması sigorta sektörünün dijital teknolojilerle yaşanan hızlı dönüşüme ayak uydurmak ve dijital dönüşüm sürecini aktif olarak yaşamasını getiriyor.

Sigorta sektörü de tüm bunlara paralel olarak dijital dönüşüm sürecini aktif olarak yaşayan/yaşaması gereken bir sektör. Bunun sebebi başta da söylediğimiz gibi müşteri ile doğrudan iletişim gerektiren bir sektör olmasıdır.

Tam da bu noktada sektör içerisindeki örneklere değinmek gerekirse; sigortacılığın yerli ve milli temsilcilerinden olan Doğa Sigortadijital dönüşüme hızla geçişiyle dikkatleri üzerine çekmeyi başaran bir marka. Bunu geliştirdiği mobil uygulamasıyla, güncel konulara esprili yaklaşımıyla, Kristal Elma gibi yarışmalara sponsor olmasıyla ve son olarak da dijital dönüşümün bel kemiklerinden olan kurumsal bloğunu hayata geçirerek göstermiştir.

Gündemi, trendleri, insan için fayda sağlayabilecek gelişmeleri ön planda tutan Doğa Sigorta bundan sonra da yapacak olduğu yeniliklerle adından söz ettirmeye devam edecek gibi duruyor. Bu bağlamda Doğa Sigorta Kurumsal İletişim Müdürü Seda Güler’in söyledikleri dijital dönüşümün önemi ile ilgili ders niteliğinde oluyor.

“Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de teknoloji ve dijital dönüşümün hızla büyümesini günbegün takip ediyoruz. Özellikle sigortacılık sektörü hayatın tam içinden ve insanlara en çok dokunan işlerden olduğu için Doğa Sigorta Ailesi olarak bizlerde dijital dönüşümü erken benimseyenlerden olmak için çok çaba sarf ediyoruz. Geçtiğimiz yıl içerisinde kurumsal blog, sosyal medya yönetimi, dijital performans kampanyaları ve mobil uygulamalarımıza çok fazla önem verdik. Önem vermeye de devam edeceğiz. Bence dijital dönüşümü önemsemeyen ve ikinci plana bırakan her firma orta ve uzun vadede büyük kayıp yaşayacaktır.”

Kaynak: Mobilobi.com

Güncelleme Tarihi: 29 Aralık 2018, 15:40
banner263
YORUM EKLE
banner71
SIRADAKİ HABER

banner56

banner62

banner81

banner213

banner135

banner55

banner78

banner91

banner317

banner133