banner206


Şişirme Ağır Hasar Kaydı Vardır!!!

Değerli sigortahaber.com.tr okurları, uzun süredir oto ilan satış sitelerinde yer alan ilanların açıklamaların da sıkça şu cümle ile karşılaşıyoruz, ‘’aracımızda iki parça boyalı fakat sigortadan dolayı aracımızda şişirme ağır hasar kaydı vardır ‘’. Bu açıklamadan dolayı da vatandaşın kafasında sigortalılar yada servisler sigorta şirketlerini dolandırıyor mu ? sorusu yer alıyor.

Şimdi sizlere bu durumu kısaca anlatarak aslında böyle bir durumun olmadığını ilanın sahibi olan araç satıcısının aracının rahat ve değer kaybetmeden satılmasını sağlamak amacıyla bu cümleleri ilanında yayınladığını anlayacaksınız.

Ağır hasar kayıtlı araç nedemek?

Ağır hasar kayıtlı araç eskiden kullanılan ifade ile pert  araç demek, pert  ne demek yaşanan trafik kazası sonucunda aracın almış olduğu hasarın sigorta şirketi tarafından yapılan değerlendirmeye göre onarımı daha maliyetli ise aracı trafikden çekme belgesi düzenleterek satması ve satış sonrası bedelin üzerine de sigortalı ile aracın bedelini anlaştığı tutar kadar aradaki farkı da ödeyerek yapılan işlemlerin tamamı.

Piyasa da ağır hasarlı araçların sayısı hızla artıyor, gerekçesi ise son iki yıl da araç yedek parçalarının çok yüksek fiyatlara satılması, örneğin orta sınıf bir markanın farı üç bin Türk Lirası civarında ya da  yine orta segment bir aracın ön tamponu iki bin Türk lirası civarında, parça fiyatları bu rakamlarda olması nedeniyle normal kaza durumlarında bile araçların orijinal parçalarla onarımları çok yüksek tuttuğundan sigorta şirketleri de hemen aracı pert etme yoluna gidiyor.

Sonrasında pert edilen bu araçları satın alan kişi yada kurumlar aynı aracı çıkma parça, yan sanayi parça yada onarımı mümkün olan parçaları tamir ederek , kırk bin türk lirası olan onarım maliyetini on bin Türk lirası civarlarında aracı yaptırarak satışa sunuyor.

Bu durumu ortadan kaldırmanın iki yolu var ki bunlardan birincisi özel anlaşmalı servislerde yapılmasını teşvik eden kasko poliçeleri, ikincisi de sigortalıların yaklaşımları.

Kısacası ne sigortalı ne oto servisleri sigorta şirketlerini dolandırıyor, ne de sigorta şirketleri tarafından gözden kaça bir suistimal durumu var.

Benim gözümde ağır hasar kayıtlı araçlar kader kurbanı J

Sevgilerimle

Emrah NAVRUZ

YORUM EKLE
YORUMLAR
Barış BÜYÜLÜ
Barış BÜYÜLÜ - 3 ay Önce

Hasarı hangi firmalar şişiriyor merak ettim :)

emrah navruz
emrah navruz @Barış BÜYÜLÜ - 2 ay Önce

sayın barış büyülü
biz bu firmaları çok iyi biliyoruz ama isim vermemiz doğru olmaz :)

Gökhan
Gökhan - 2 ay Önce

Emrah Bey yazıdan anladığım kadarı ile teknik olarak tamir edilmesi mümkün olmasına rağmen, onarım maliyeti yüksek olduğu için araç pert edilebiliyor. Bu sayede sigorta şirketi daha az bir hasar tazminatı ödüyor. Eğer anladıklarım doğru ise size birkaç sorum olacak, cevaplarsanız çok sevinirim. Teşekkürler.

Sigorta şirketi, sigortalılarına çıkma parçalar ile tamir ettirelim diye teklif götürebilir mi?

Pert olan aracı satın alan kişilerin çıkma veya yan sanayi parçalar ile yaptığı onarımı kim kontrol ediyor?

İkinci el araç satın alan kişi aracında çıkma parça olup olmadığını nasıl anlayabilir?

Böyle bir gelir kapısı var ise, bu kazanç vergilendiriliyor mu?

emrah navruz
emrah navruz @Gökhan - 2 ay Önce

Gökhan bey merhaba ,

Evet teknik olarak onarımı mümkün olan parçaları sigorta şirketi kullanıcı değişim istediğinden dolayı zorunlu olarak uygulamak durumunda kalıyor bu durumda da hasar maliyeti arttığından pert etmesi daha mantıklı oluyor.

Sorularınıza ise yanıtlarımı alt kısımlarında paylaşıyorum.

Sigorta şirketi, sigortalılarına çıkma parçalar ile tamir ettirelim diye teklif götürebilir mi?

Sigorta şirketi kasko poliçenizin teminatları ne ise ona göre onarım yöntemini uygulamak zorunda , sonuç itibariyle sigorta poliçesi bir iki taraf arasında düzenlenmiş
Sözleşme olarak geçerlidir. Mesela kasko poliçeniz genişletilmiş kasko poliçesi ise orijinal parça zorunldur, yada kasko poliçeniz anlaşmalı özel servis eş değer parça kapsamlı poliçe ise aracınızın onarımı eş değer yani yan sanayi parça yada çıkma parça ile onarılır.


Pert olan aracı satın alan kişilerin çıkma veya yan sanayi parçalar ile yaptığı onarımı kim kontrol ediyor?

Maalesef bunun kontrolü mümkün değil ama fikir olarak düşünülmesi gereken bu aracın yeniden onarımı düşük maliyetler olacağından dolayı mutlaka yan sanayi yada çıkma parça ile onarılmıştır.

İkinci el araç satın alan kişi aracında çıkma parça olup olmadığını nasıl anlayabilir?
Bazı parçalar dışında kolay kolay sökülmeden anlaşılmaz, mesela motor kaputu yada far benzeri parçalar anlaşılır üzerinde marka amblemi yoksa yada etiketlerde markanın amblemi yoksa yan sanayidir.
Çıkmayı anlamak mümkün değildir, çünkü yine logolu üründir.

Böyle bir gelir kapısı var ise, bu kazanç vergilendiriliyor mu?

Bu konuda devlet her şahısa yılda 3 kez araç al sat yapabilirsin diyor 4. De otomatik olarak noterlerin sisteminde veri kaydını alıp vergi açılışı yapıyor.
Bu konuda ticari olarak yapılan her şeye fatura kesilmesi zorunlu.

banner56

banner62

banner81

banner213

banner135

banner55

banner78

banner91

banner133