banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Doğa Sigorta Blog; Ramazan’da Beslenme Önerileri

Ramazanın gelmesiyle birlikte günde ideal olarak 3-4 öğün olarak belirlenen beslenme programları değişikliğe uğrayarak günde 2 öğüne inmiş oldu.

banner345
SOSYAL MEDYA 18.05.2019, 00:31
Doğa Sigorta Blog; Ramazan’da Beslenme Önerileri
banner346
banner414

Sigortahaber.com.tr - Ramazanın gelmesiyle birlikte günde ideal olarak 3-4 öğün olarak belirlenen beslenme programları değişikliğe uğrayarak günde 2 öğüne inmiş oldu. Vücut metabolizma hızının düştüğü Ramazan ayında bazıları gün içindeki açlık hissini en aza indirmek için fazla yiyecek tüketerek kilo alırken; bazıları da beslenme alışkanlığını sürdürerek öğün sayısının azalmasından kaynaklı kilo vermektedir.

Ramazan’da özellikle sıvı gereksiniminin karşılanması oldukça önemlidir. Dehidrasyonun önüne geçmek amacıyla yeterli miktarda su tüketilmelidir. Ayrıca sıvı kaybına yol açan kafeinli içeceklerin (çay, kahve vb.) tüketimi kısıtlanmalıdır. Son yıllarda özellikle yaz ve bahar aylarına denk gelen Ramazan’da su tüketimine özen gösterilmeli, günlük vücut su ihtiyacı iftar ile sahur vakitleri arasında düzenli bir şekilde karşılanmalıdır.

Ramazan ayında sıklıkla yapılan hataların başında aşırı besin tüketmek gelir. Bu yöntem gün içindeki açlık hissini minimuma indirmek için tercih edilse de, besin değeri zengin yiyeceklerin dengeli bir şekilde tüketilmesi hem bu süreçte kilo alma riskini önler hem de vücudun ihtiyaç duyduğu protein, vitamin ve minerallerin karşılanmasını sağlar. Yani aşırı değil, yeterli miktarlarda yiyecek tüketilmelidir.

Posa oranı yüksek sebze ve meyveler, tam tahıllı ekmekler ve düşük yağlı süt ürünleri tüketmeye özellikle Ramazan ayında dikkat edilmelidir. Şerbetli tatlılar yerine de Ramazan ayının vazgeçilmezi güllaç gibi sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Lif oranı açısından zengin kuru baklagiller, kepekli tahıllar gibi yiyeceklere ve kuruyemiş, meyve gibi besinlere Ramazan sofralarında yer verilerek tokluk hissi arttırılabilir.

Özellikle iftarda hızlı yemek bir alışkanlık olarak ortaya çıksa da bunun yerine yiyecekler yavaşça ve iyice çiğnenerek yenmelidir. Bu, sindirimin rahat gerçekleşebilmesi için oldukça önemlidir. Normal yeme düzeninden daha farklı veya daha yoğun yemek yenmemeli; tam tahıllar, yağsız et ve sütler, kurubaklagiller, meyve ve sebzeler gibi sağlıklı besinler düzenli bir şekilde tüketilmelidir. Daha uzun süreli enerji verecek ve tokluk hissi sağlayacak olanbuğday, yulaf, fasulye, mercimek, pirinç gibi kompleks karbonhidratlar iftarda sıklıkla tercih edilmelidir.

Beslenmeye en çok dikkat edilmesi gereken dönem olan Ramazan ayında sağlıklı besinler yeterli miktarlarda ve düzenli olarak alındığında oruç tutmak daha da kolaylaşacak ve Ramazan’ın ruhuna uygun, huzurlu ve keyifli bir ayın sağlıklı bir şekilde geride bırakılması mümkün olacaktır.

Doğa Sigorta Blog

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
sisli
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner418
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 21 44
2. Başakşehir 22 43
3. Galatasaray 22 42
4. Sivasspor 22 42
5. Alanyaspor 22 39
6. Fenerbahçe 22 38
7. Beşiktaş 22 36
8. Göztepe 21 33
9. Gaziantep FK 22 30
10. Malatyaspor 21 24
11. Gençlerbirliği 22 24
12. Denizlispor 22 24
13. Çaykur Rizespor 21 24
14. Antalyaspor 22 22
15. Konyaspor 22 20
16. Ankaragücü 22 20
17. Kasımpaşa 22 16
18. Kayserispor 22 15
Takımlar O P
1. Hatayspor 22 42
2. Erzurum BB 22 39
3. Bursaspor 22 39
4. Adana Demirspor 22 34
5. Keçiörengücü 22 32
6. Akhisar Bld.Spor 22 32
7. Menemen Belediyespor 22 32
8. Altay 22 31
9. Fatih Karagümrük 22 31
10. Ümraniye 22 29
11. Giresunspor 21 28
12. Balıkesirspor 22 28
13. İstanbulspor 21 26
14. Altınordu 22 24
15. Osmanlıspor 22 18
16. Adanaspor 22 18
17. Eskişehirspor 22 16
18. Boluspor 22 16
Takımlar O P
1. Liverpool 26 76
2. Man City 25 51
3. Leicester City 26 50
4. Chelsea 26 41
5. Tottenham 26 40
6. Sheffield United 26 39
7. M. United 26 38
8. Wolverhampton 26 36
9. Everton 26 36
10. Arsenal 26 34
11. Burnley 26 34
12. Southampton 26 31
13. Newcastle 26 31
14. Crystal Palace 26 30
15. Brighton 26 27
16. Bournemouth 26 26
17. Aston Villa 26 25
18. West Ham 25 24
19. Watford 26 24
20. Norwich City 26 18
Takımlar O P
1. Real Madrid 24 53
2. Barcelona 24 52
3. Getafe 24 42
4. Atletico Madrid 24 40
5. Sevilla 24 40
6. Villarreal 24 38
7. Valencia 24 38
8. Real Sociedad 23 37
9. Granada 24 33
10. Athletic Bilbao 24 31
11. Osasuna 24 31
12. Real Betis 24 29
13. Levante 24 29
14. Deportivo Alaves 24 27
15. Real Valladolid 24 26
16. Eibar 23 24
17. Celta de Vigo 24 21
18. Mallorca 24 21
19. Leganés 24 19
20. Espanyol 24 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@