banner437

banner406

banner410

banner413

banner334

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner344

Doğa Sigorta Blog; Ramazan’da Beslenme Önerileri

Ramazanın gelmesiyle birlikte günde ideal olarak 3-4 öğün olarak belirlenen beslenme programları değişikliğe uğrayarak günde 2 öğüne inmiş oldu.

banner345
SOSYAL MEDYA 18.05.2019, 00:31
Doğa Sigorta Blog; Ramazan’da Beslenme Önerileri
banner346
banner414

Sigortahaber.com.tr - Ramazanın gelmesiyle birlikte günde ideal olarak 3-4 öğün olarak belirlenen beslenme programları değişikliğe uğrayarak günde 2 öğüne inmiş oldu. Vücut metabolizma hızının düştüğü Ramazan ayında bazıları gün içindeki açlık hissini en aza indirmek için fazla yiyecek tüketerek kilo alırken; bazıları da beslenme alışkanlığını sürdürerek öğün sayısının azalmasından kaynaklı kilo vermektedir.

Ramazan’da özellikle sıvı gereksiniminin karşılanması oldukça önemlidir. Dehidrasyonun önüne geçmek amacıyla yeterli miktarda su tüketilmelidir. Ayrıca sıvı kaybına yol açan kafeinli içeceklerin (çay, kahve vb.) tüketimi kısıtlanmalıdır. Son yıllarda özellikle yaz ve bahar aylarına denk gelen Ramazan’da su tüketimine özen gösterilmeli, günlük vücut su ihtiyacı iftar ile sahur vakitleri arasında düzenli bir şekilde karşılanmalıdır.

Ramazan ayında sıklıkla yapılan hataların başında aşırı besin tüketmek gelir. Bu yöntem gün içindeki açlık hissini minimuma indirmek için tercih edilse de, besin değeri zengin yiyeceklerin dengeli bir şekilde tüketilmesi hem bu süreçte kilo alma riskini önler hem de vücudun ihtiyaç duyduğu protein, vitamin ve minerallerin karşılanmasını sağlar. Yani aşırı değil, yeterli miktarlarda yiyecek tüketilmelidir.

Posa oranı yüksek sebze ve meyveler, tam tahıllı ekmekler ve düşük yağlı süt ürünleri tüketmeye özellikle Ramazan ayında dikkat edilmelidir. Şerbetli tatlılar yerine de Ramazan ayının vazgeçilmezi güllaç gibi sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Lif oranı açısından zengin kuru baklagiller, kepekli tahıllar gibi yiyeceklere ve kuruyemiş, meyve gibi besinlere Ramazan sofralarında yer verilerek tokluk hissi arttırılabilir.

Özellikle iftarda hızlı yemek bir alışkanlık olarak ortaya çıksa da bunun yerine yiyecekler yavaşça ve iyice çiğnenerek yenmelidir. Bu, sindirimin rahat gerçekleşebilmesi için oldukça önemlidir. Normal yeme düzeninden daha farklı veya daha yoğun yemek yenmemeli; tam tahıllar, yağsız et ve sütler, kurubaklagiller, meyve ve sebzeler gibi sağlıklı besinler düzenli bir şekilde tüketilmelidir. Daha uzun süreli enerji verecek ve tokluk hissi sağlayacak olanbuğday, yulaf, fasulye, mercimek, pirinç gibi kompleks karbonhidratlar iftarda sıklıkla tercih edilmelidir.

Beslenmeye en çok dikkat edilmesi gereken dönem olan Ramazan ayında sağlıklı besinler yeterli miktarlarda ve düzenli olarak alındığında oruç tutmak daha da kolaylaşacak ve Ramazan’ın ruhuna uygun, huzurlu ve keyifli bir ayın sağlıklı bir şekilde geride bırakılması mümkün olacaktır.

Doğa Sigorta Blog

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@