banner437

banner413

banner334

banner441

banner436

banner407

banner409

banner412

banner78

banner440

banner358
banner442

Kağıda basılı Sigorta Sektör Dergilerini artık müzelerde göreceğiz!

Usta Gazeteci Kemal ÖZTÜRK, geçtiğimiz günlerde medya'nın geleceği ile ilgili keyifli bir köşe yazısı kaleme aldı. Sigorta Haber Online Medya Grubu olarak bizlerde sayın ÖZTÜRK'ün yazdıklarına katılıyoruz. İşte ilgili köşe yazısından bazı kesitler;

banner345
SOSYAL MEDYA 19.06.2018, 17:07 21.06.2018, 18:21
Kağıda basılı Sigorta Sektör Dergilerini artık müzelerde göreceğiz!
banner346
banner414

KONVANSİYONEL MEDYANIN GELCEĞİ VAR MI?

AA Genel Müdürü olarak dünyanın birçok yerine gidip birçok medya süreçlerini tanıdığımda ilk şunu anladım: medya dünyada başka bir yere gidiyor. Ve bu gidişat inanılmaz derecede hızlı oluyor.

Son 6 yıldır ‘Dijital Devrim’ diye bir olayı yaşadığımızı, bunun en çok medya dünyasını altüst edeceğini anlatıyorum herkese.

Artık iki medya dünyası oluştu.

1. ‘Konvansiyonel Medya.’ Yani kâğıda basılı gazete, dergi, klasik tv yayıncılığı.

2. ‘Dijital Medya’. Yani her şeyin başka bir mantık ve teknolojiyle yapıldığı, online medya.

DİJİTAL MEDYA VE KONVANSİYONEL MEDYA REKABETİ

Türkiye medyasının bu değişim ve dönüşüme bir an önce ayak uydurması, teknoloji ve insan kaynaklarını buna göre yeniden dizayn etmesi gerekiyor.

Şaşırıcı olan şudur ki, dünyada kağıda basılı gazeteler bir bir kapanırken, küçülürken, online’e geçerken, Türkiye’de yeni gazeteler çıkıyor. 2014’te 41 olan gazete sayısı 2016 sonunda 52’ye çıktı ama tirajlar 4 milyon 200 bin’den, 3 milyon 150 bin’e düştü. Bu tirajların ne kadarının gerçek olduğunu Basın İlan Kurumu bir gün açıklar belki.

Reklam şirketleri, medya planlama şirketleri kâğıda basılı gazetelerin artık okunmadığını bildiği halde, hâlâ reklam pastasından önemli bir payı buraya veriyor. Sektörün gelişmemesi ve değişmemesinin en önemli sebeplerinden biri budur.

Dijital medya da, reklâm alamadığı için yatırım yapamıyor ve kendini geliştiremiyor. Yani iki taraf birden tüketiyor kendini. Biri okunmadığı için, diğeri okunup yatırım yapamadığı için geriliyor sürekli.

KÂĞIDA BASILI GAZETELERİ ARTIK MÜZELERDE GÖRECEĞİZ

Medya sektöründe kâr eden kurum neredeyse kalmadı desem yeridir. Sürekli olarak meslektaşlarımız işten çıkartılıyor, bütçeler kısılıyor, ucuz bütçeli programlar yapılıyor ve kalite yerlerde sürünüyor. Sanırım medya sektörü tarihinin en zor günlerini geçiriyor şu anda.

Tüm bunlar reklâmların, ilginin ve genç kuşağın internet ortamına, dijital dünyaya kaymasından dolayı yaşanıyor. Ne şaşırtıcıdır ki, bir gazetenin internet sitesi, kâğıda basılı kısmından daha çok okunuyor ve onu sübvanse ediyor. Neden kâğıtta ısrar ediyor insanlar, bunu anlamıyorum?

Durum kötü ama daha vahimini henüz anlatmadım. Medya dünyasını çok radikal bir şekilde değiştiren dijital devrim, sosyal medya araçları ile konvansiyonel medyayı tamamen ortadan kaldıracak.

Kâğıda basılı gazeteleri ve dergileri sadece müzelerde göreceğiz bir süre sonra. Tıpkı el yazması kitaplar gibi.

Buna inanmayanlar ve buna yatırım yapmayanlar ise sektörden silinecek tamamen.

SOSYAL MEDYA YENİ HABER ARACI OLDU

Büyük sosyal medya şirketleri aynı zamanda birer haber ajansı, haber kanalı, gazete haline geldiler. Twitter, Facebook, Youtube artık içerik üretimi yapan ve insanların haber ihtiyaçlarını karşılayan alanlar açtılar ve büyük yatırımlar yaptılar.

Bu nedenledir ki, insanlar gazete okumadığı gibi, gazetelerin internet sitelerine giderek haber okumaya da gerek duymuyor. Her ihtiyacı Google, Facebook, Twitter tarafından karşılanıyor nasılsa.

Bu, onların izlenme, üye olma, takip edilme oranlarını zirveye çıkardı. Bu durumda medyaya verilecek reklâm da buraya doğru kayıyor.

Youtube ve Google, konvansiyonel medyayı bitirecek iki mecra olacak. Tüm reklâm pastasını tek başına yiyecek ve kimseye de zırnık vermeyecekler.

Diyeceğim o ki, Doğan Grubu satışını konuşurken, sistemin ve sektörün nereye doğru gittiğini de konuşmakta fayda var.

Kemal ÖZTÜRK

Yeni Şafak

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
15°
kapalı
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner443
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20
banner360
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@