banner370

banner406

banner410

banner413

banner334

banner369

banner407

banner409

banner412

banner78

banner358
banner357
banner344

Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?

Sosyal medya pazarlaması Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal içerikli siteler üzerinden yapılan pazarlama aktivesidir.

banner345
SOSYAL MEDYA 03.01.2019, 04:07
Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
banner346
banner414

Sosyal medya pazarlaması Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal içerikli siteler üzerinden yapılan pazarlama aktivesidir. Sosyal ağın isteklerine göre şekillenmesiyle ve ondan faydalanmasıyla, klasik pazarlamadan çok daha ilgi çeken, kişiselleşmiş ve dinamiktir. Sosyal medya pazarlaması için strateji en basit şekilde bir şirket bloğuna sahip olmak, Twitter hesabına sahip olmak veya makalelerinize “Bunu Diggle” “Bunu tweetle” tuşlarını eklemek olabilir. Veya bunu blogları, twitterı, sosyal ağı ve youtube üzerinden dolaylı videoları kapsayan bir tam kampanya şeklinde de yapabilirsiniz.

Sosyal Medya Pazarı ve Sosyal Haberler

Daha kolay sunuş ve oylama için sosyal medya ticaretinin en kolay yolu blog yazılarını veya makaleleri Digg gibi sosyal medya haberleri sitelerinde etiketlemektir. Eğer bir makalenin sonunda Digg oy sayacını veya bunu paylaş tuşunu görürseniz orada sosyal medya ticareti çalışıyor demektir.

Bu gibi işlevler otomatik hale getirilebilir ki buda kullanımını kolay yapan şeydir. Bu da medya şirketleri veya bloglarını yükseltmek isteyen şirketler için çok etkili bir yöntemdir.

Sosyal Medya Pazarı ve Bloglar

Çoğu görüşe göre bloglar geleneksel medyanın birer uzantısı olarak görev yaparlar. Röportaj ve yorumlar gazete ve dergilere gönderildiği gibi ünlü bloglara da gönderilebilir.

Bloglar ayrıca sanal tur imkanı da sağlarlar. Hiçbir seyahat ücreti olmadan hayranlarının karşısına çıkarılmak yani sanal kitap turları çoğu yazarın blogların cazibesine kapılmasına neden olmuştur. Bu turlar kitap hakkında sorular ve hediyeleri kapsadığı gibi röportajlarla, sıkça sorulan sorulara da yer vermektedir.

Sosyal Medya Pazarı ve Sosyal Ağ

Facebook ve Myspace gibi sosyal ağ sitelerinde yer almak artarak çok önemli bir vaziyete geldi. Bunların yanı sıra konuya özel olarak açılan ve özel ürünleriniz için bulabileceğiniz bir çok sosyal ağ mevcuttur. Örneğin bir film için Facebook’un yanı sıra Flixster’de hesap açılabileceği gibi bir müzisyende Twitter’ın yanı sıra Last.Fm’de açabilir.

Sosyal ağlar şirketlere sadece bir şeyler söyleme olanağını değil aynı zamanda müşteriyle iletişim olanağı sunarken, müşterilerin de kendi aralarında iletişimi sağlamaktadır. Bu sosyal medyaya başlamak, virüs gibi çoğalmak ve köklü bir etki bırakmak için güzel bir başlangıç olabilir.

Sosyal Medya Pazarı ve Twitter

Twitter geçen sene sosyal medya ticareti için iyi bir yer olduğuna dair bir çok yorum aldı. Twitter ufak bloglarıyla beraber inanılmaz şekilde büyürken onu aynı zamanda bir şirket bloğu olarak da düşünmeliyiz. Bozuşmuş haberleri almak için RSS beslemelerine güvenmek veya şirket bloğunu tekrar etmek yerine asıl amacı olan ve bize sağladığı söz söyleme olayına kişisel bir dokunuş katmak daha önemlidir. Büyüyen takipçi kitlesine ek olarak Twitter müşteriler ve hayranlarla iletişim için de mükemmel bir yer olabilir.

Sosyal Medya Pazarı ve Youtube

Bazı sosyal medya pazarlaması stratejileri viral videolar ve Youtube etrafında toplanmıştır.  Daha çok zaman almasına ve pahalı olmasına karşın Youtube büyük sosyal medya şirketlerinin önemli durağı olabilir. Youtube müşterilerle iletişim kurmanın güzel bir yolu olduğu kadar, ürüne ilgi çektiği gibi reklama da müşteriyi katabilen bir sosyal medya pazarıdır. Youtube üzerinden yapılan sosyal medya reklamlarına en güzel örneklerden birisi de “Ben Mac” reklamlarına karşı Microsoft’un cevabıdır.

Apple, “Ben Mac” kampanyasıyla liste başını çekerken Microsoft Ben PC kampanyası başlatarak müşterilerin cevaplarından oluşan bir viral reklam kampanyası başlattı. Bu tarz müşteriyle iletişim kuran sosyal medya pazarı kampanyaları ticaretin çekirdeği olduğu kadar etkili bir stratejide de önemli köşe taşıdır.

Markanız, müşterinizle iletişimde olduğunuz kadar saygındır!

banner362
Yorumlar (0)
banner358
banner339
banner353
16°
parçalı bulutlu
banner348
Günün Anketi Tümü
Sizce Yeni Sitemiz Nasıl Olmuş?
banner354
banner355
banner359
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Başakşehir 23 46
2. Trabzonspor 22 45
3. Galatasaray 23 45
4. Sivasspor 23 45
5. Alanyaspor 23 39
6. Fenerbahçe 23 38
7. Beşiktaş 23 37
8. Göztepe 22 34
9. Gaziantep FK 23 31
10. Gençlerbirliği 23 27
11. Antalyaspor 23 25
12. Malatyaspor 22 24
13. Denizlispor 23 24
14. Çaykur Rizespor 22 24
15. Konyaspor 23 21
16. Ankaragücü 23 20
17. Kasımpaşa 23 19
18. Kayserispor 23 16
Takımlar O P
1. Hatayspor 24 48
2. Erzurum BB 23 42
3. Adana Demirspor 24 40
4. Bursaspor 23 39
5. Fatih Karagümrük 24 37
6. Altay 23 34
7. Keçiörengücü 23 32
8. Ümraniye 23 32
9. Akhisar Bld.Spor 23 32
10. Menemen Belediyespor 24 32
11. Balıkesirspor 23 31
12. Giresunspor 22 28
13. İstanbulspor 22 27
14. Altınordu 23 24
15. Osmanlıspor 24 21
16. Adanaspor 23 18
17. Boluspor 23 17
18. Eskişehirspor 24 16
Takımlar O P
1. Liverpool 27 79
2. Man City 27 57
3. Leicester City 27 50
4. Chelsea 27 44
5. M. United 27 41
6. Tottenham 27 40
7. Sheffield United 27 40
8. Wolverhampton 27 39
9. Arsenal 27 37
10. Burnley 27 37
11. Everton 27 36
12. Southampton 27 34
13. Crystal Palace 27 33
14. Newcastle 27 31
15. Brighton 27 28
16. Bournemouth 27 26
17. Aston Villa 27 25
18. West Ham 27 24
19. Watford 27 24
20. Norwich City 27 18
Takımlar O P
1. Barcelona 25 55
2. Real Madrid 25 53
3. Atletico Madrid 25 43
4. Sevilla 25 43
5. Getafe 25 42
6. Real Sociedad 24 40
7. Villarreal 25 38
8. Valencia 25 38
9. Granada 25 36
10. Levante 25 32
11. Athletic Bilbao 25 31
12. Osasuna 25 31
13. Real Betis 25 30
14. Deportivo Alaves 25 30
15. Real Valladolid 25 29
16. Eibar 24 24
17. Celta de Vigo 25 24
18. Mallorca 25 22
19. Leganés 25 19
20. Espanyol 25 19
banner360
banner361
Günün Karikatürü Tümü
banner419

Gelişmelerden Haberdar Olun

@